Belangrijkste punten bij Accreditatie en Reaccreditatie

Belangrijkste punten bij Accreditatie en Reaccreditatie

 

ACCREDITATIE

Na het volgen van de nodige supervisies en een geslaagde eindevaluatie kan je je aanvraag indienen tot het bekomen van het certificaat van europees erkend emdr-practitioner.

  • Dit dossier moet altijd begeleid worden van een ingevuld accreditatieformulier. Dit kan je downloaden van de website onder “DOCUMENTEN”. Op dit formulier staat ook wat er allemaal moet bijgevoegd worden.
  • Enige zorg hierbij wordt zeer geapprecieerd, d.w.z. geen doorhalingen of onleesbare zaken.
  • De documenten voor de lijst met cliënten en protocollen kan je ook van de website downloaden.
  • Als het hele dossier volledig is, moet dit digitaal bezorgd worden, dus niet per post.
  • Belangrijk is ook dat de adresgegevens nog up to date zijn, want anders wordt het certificaat naar het verkeerde adres opgestuurd. Aangezien zo’n exemplaar 30 euro kost aan de vereniging zou dat spijtig zijn.

Het certificaat wordt zo snel mogelijk toegestuurd, maar graag een beetje begrip voor het feit dat dit wat tijd in beslag kan nemen. Tegelijk word je ook vermeld op de website van EMDR-Belgium als practitioner.

REACCREDITATIE

Het Europees certificaat van erkend EMDR-practitioner is 5 jaar geldig.

  • Tijdens die 5 jaar wordt er gevraagd om 50 credits te verzamelen waarmee dan aangetoond wordt dat je je in die periode ook bijgeschoold hebt, én een individuele supervisie van 2 uur gevolgd hebt bij een erkend EMDR-supervisor.
  • Die individuele supervisie telt voor 4 credits, en wanneer je ieder jaar de door de vereniging gratis aangeboden workshop volledig volgt (ook telkens 4 credits), dan heb je na 5 jaar al 24 credits.
  • Aaangezien iedere tweedaagse workshop al 13 à 14 credits geeft, is het dus niet zo moeilijk om per 5 jaar aan die 50 credits te komen.
  • Ook dit dossier dient begeleid te zijn door een ingevuld reaccreditatieformulier, ook te downloaden van de site onder “DOCUMENTEN”.
  • Ook hier wordt dezelfde zorg geapprecieerd.
  • Dit formulier dient ook samen met de gevraagde bijvoegsels digitaal bezorgd te worden.
  • Ook hier wordt dezelfde aandacht i.v.m. adresgegevens gevraagd als bij de accreditatie.

TIP

Probeer meteen na het behalen van het practitioners-certificaat een aparte map op de pc of een farde aan te leggen om alles in te bewaren, dat bespaart zoekwerk na 5 jaar.

Voor comité Accreditatie en Reaccreditatie: Alexandra en Gerd